Aslında kendime çok önceden sormam gereken bir konuyu kendi içimde sorgulamam ve çözmem gereken bir konuyu düşünmeye başladım ve sonuca vardım. Bilmem belki benimle ilgili bir şeyler  okumak istemezsiniz ama bende buraya yazmak istedim , sonuçta okumaya başlayıp aman bu ne deyip kapatmaya ve bir daha görmek istememeye hakkınız var . Yani okuyup okumama özgürlüğü. Vize zamanı geldi , final zamanı geldi ve şimdi bütünleme zamanındayım .Merak ediyorsanız Selçuk Üniversitesi Harita Mühendisliği 2. sınıf öğrencisiyim . Aslında 3. sınıf olmalıydım ama nedense sorgulamadığım konu da bununla alakalı . Neden 3 değilim ? Neden okulumda bu kadar başarısızım ve neden hala başarılı olamıyorum ? Aslında sorunun cevabı yaşamak istediğim hayatla ve şuanda içinde bulunduğum hayatla kavga halinde olmamda saklıymış.
        Ben eğitimin (kendini eğitmenin daha doğrusu olacak) insanın okuduğu kitaplar , gezdiği güzel yerler , felsefe , tarih ve sosyoloji gibi alanlar olduğuna inanıyorum hep . Ve ne yazık ki bunu lise yıllarımda fark edip herkes gibi sonrasında düşündüğümde iş bulamam ve benim kesinlikle iyi bir mesleğe ihtiyacım var kafasıyla düşünüp HERKES gibi olup mühendislik , hemşirelik , doktorluk , avukatlık gibi alternatif ve bana toplumun dayattığı GERÇEK MESLEKLERE yöneldim . Fakat sende hiç düşündün mü ? Gerçek meslek nedir ? Kime göre gerçek? Kime göre daha fazla kazanıyoruz ? Bunları düşünüyordum elbette ama kendimi gerçeklikten uzaklaştırdım ve kendime farklı bir dünya yarattım .Harita Mühendisliği ' ni de aslında severek yapabilirim ilgi alanlarımın dışına çok fazla çıkmadan meslek seçtim ama bu alanda diğer istediğim alanlardan daha iyi olamam .Biliyorum . Her zaman bunun farkındaydım . Artık çok geç değil .Hiçbir zaman çok geç değil .
         Ve başarısızlığın sebebi her şeyi bir kenara bırakırsak , aldığım eğitimin bana hiçbir şey katmadığını fark etmem. Benim düşüncem aldığımız her dersin fazla akademik ve teori olması . Pratik alanda daha fazla çalışacağımız bir mesleğimiz var ama aldığımız her ders teorik . Eğer pratik olsa başarı olur muydum ? Bilmiyorum . Ama bildiğim tek bir şey var o da bu okuldan mezun olma zorunluluğum .Yazdığım bu metnin sizi eğlendirmediğini biliyorum ama biraz oturup kendi hayatımızla ilgili düşünmemizi istedim . Eğer benim yazılarımı okuyorsanız umut  ediyorum ki bunu da sonuna kadar okursunuz ve biraz düşünürsünüz .
                                                        Sevgiler .... MERDÜMGİRİZ ....

Yorumlar

  1. Bu alan seni birçok şeyden ayıracak yazmaya devam et ama eğitim kısmında her ne kadar gereksiz görülür gibi olsa da varolan hayat trendi o eğtimin etrafında dönüyor, ilerde bir birey olmakta onlara bağlanıyor, bu yüzden eğitim şart :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. çok teşekkür ederim yorum için ben de kimse beni okumuyor sanıyordum :) tekrar teşekkür ederim yazmak için bana isteğimi geri verdin :)

      Sil
    2. Yazılarını paylaşmalısın, google plusta birçok blogger toplululuğu var buralarda paylaşımda bulunursan ve bloggerların yazılarına yorum bırakırsan onlarda senin varlığını keşfederler, diğer türlü seni bulmaları zor. :)

      Sil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Popüler Yayınlar